Dowiedz się czym jest B2B i dlaczego ma aż takie znaczenie?
Czym jest B2B? B2B jest krótką formą używaną dla określenia relacji biznesowych (z angielskiego) Business to Business. Większa część dzisiejszego handlu elektronicznego jest właśnie relacją tego typu. Obejmuje to transakcje między systemami i elektroniczne transakcje rynkowe między organizacjami.
B2B oznacza też, że zarówno sprzedawca, jak i kupujący są korporacjami biznesowymi, a dla porównania handel elektroniczny między przedsiębiorstwami oznacza, że kupujący są indywidualnymi konsumentami. B2B obejmuje szerokie spektrum zastosowań, które umożliwiają przedsiębiorstwom lub firmom tworzenie elektronicznych relacji ze swoimi dystrybutorami, odsprzedawcami, dostawcami i innymi partnerami.
Korzystając z B2B biznes może przebudować swój łańcuch dostaw i partnerstwo. Rozwiązania takie jak B2B zapewniają dostęp do następujących rodzajów informacji:
· Produkt – cena, historia sprzedaży itp.
· Klienci – historia sprzedaży i prognozy.
· Dostawcy – linia produktów i czas realizacji, warunki sprzedaży.
· Proces produktu – pojemność, plan produktu.
· Konkurenci – udział w rynku, oferta produktów.
· Sprzedaż i marketing – promocje.
· Proces łańcucha dostaw – jakość, czas dostawy itp.
Wykorzystanie B2B w dzisiejszym biznesie – kilka kluczowych obszarów
Marketing elektroniczny
Platforma B2B może być wykorzystywana do sprzedaży produktów i usług firmy klientom biznesowym w Internecie. Model ten można nazwać marketingiem zorientowanym na sprzedającego, ponieważ klienci odwiedzają witrynę internetową przygotowaną przez dostawcę. Niektóre produkty grupy, takie jak sprzęt przemysłowy, kupowane są tylko przez firmy.
Zarządzanie zamówieniami
Z punktu widzenia firmy kupującej B2B jest środkiem ułatwiającym zarządzanie zamówieniami, co przekłada się na przykład na skrócony czas cyklu. Aby wprowadzić do swoich działań B2B z punktu widzenia zarządzania zakupami, rynek zorientowany na nabywcę może być wykorzystywany, gdy nabywca ogłasza zapytanie ofertowe potencjalnym dostawcom w celu dokonania konkurencyjnego zakupu. Dla dostawców najważniejszym problemem jest uczestnictwo w rynku zorientowanym na klienta i wygrywanie oferty.
Elektroniczni pośrednicy
Klienci indywidualni i firmy kupują grupę przedmiotów, takich jak książki, materiały piśmienne i komputery osobiste, w takich przypadkach konsumenci i kupcy biznesowi mogą współdzielić pośrednika. Niektóre przedmioty, takie jak urządzenia przemysłowe i części, są kupowane tylko przez firmę. Ponieważ strona kupująca to firma, która musi współpracować z wieloma dostawcami i pośrednikami, potrzebny jest zintegrowany i dopasowany katalog kupujących, powiązany z dostawcami i pośrednikami. Na tę potrzebę odpowiadają właśnie rozwiązania B2B.
Zalety B2B
- Wraz z rozwojem technologii B2B można realizować całkowicie w obszarze handlu elektronicznego.
- Systemy takie jak Enova B2B pomagają obniżyć koszty sprzedaży i marketingu.
- Skraca również cykl sprzedaży.
Transakcje przeprowadzane za pośrednictwem Internetu między firmami – to właśnie B2B, czyli specyficzny rodzaj działalności który prowadzony jest wyłącznie przez Internet. Ta działalność obejmuje wszystkie typy organizacji i obejmuje to również zakupy i sprzedaż biznes-biznes oraz świadczenie różnych usług. Wraz z rozwojem technologii transakcje biznesowe w tym systemie są przeprowadzane łatwiej i efektywniej, a także szybciej.
Najnowsze komentarze