5 najczęstszych problemów z kurierami
Przesyłki kurierskie są już obecnie standardem, jeśli chodzi o krajowe i zagraniczne usługi spedycyjne. W Polsce jest już ponad 30 firm kurierskich, a kupujący coraz częściej przez Internet Polacy wybierają właśnie ten sposób dostawy. Doceniają jego wygodę oraz szybkość dostarczenia. Niemniej jednak nie brakuje także słów krytyki kierowanych pod adresem konkretnych firm, jak i wymierzonych w osoby poszczególnych kurierów.
- Najczęściej pojawiającym się problemem z usługami kurierskimi, o którym szeroko rozpisują się użytkownicy na wielu internetowych forach jest sytuacja, gdy kurier w chwili dostarczenia przesyłki nie zastaje klienta w domu. Do takich sytuacji dochodzi nagminnie, a wynikają one z tego, że nierzadko klient nie otrzymuje precyzyjnej informacji o czasie dostarczenia paczki, a kurier dzwoni do klienta w momencie, gdy stoi już przed drzwiami mieszkania. Oczywiście, na prośbę kupującego kurier może zostawić paczkę u życzliwego sąsiada lub u mieszkającego nieopodal członka rodziny czy znajomego. Jednak nie zawsze jest to możliwe. Co prawda firmy kurierskie mają w ofercie zazwyczaj 2-3 próby doręczenia przesyłki, jednak co jeśli sytuacja się powtórzy lub gdy kurier, mając być o umówionej godzinie, w ogóle się nie pojawi? Wówczas pozostaje nam już tylko osobisty odbiór paczki w miejscu podanym na awizo, w przeciwnym razie przesyłka zostanie odesłana do nadawcy. Czas doręczenia przesyłki drogą kurierską jest zatem w wielu przypadkach o wiele dłuższy niżbyśmy sobie tego życzyli.
- Klienci zwracają również uwagę na opóźnienia w dostawie przesyłek. Nierzadko wynikają one z przyczyn niezależnych od kuriera, jednak w wielu przypadkach wina leży właśnie po jego stronie. Najczęściej opóźnienia w dostawie dotyczą mniejszych miejscowości oraz wsi, do których kurierom jest ?nie po drodze?, a także w okresie wzmożonego ruchu w usługach kurierskich, na przykład przed świętami.
- Paczka zostaje nam wreszcie dostarczona, ale pojawiają się kolejne utrudnienia. Chcemy otworzyć przesyłkę i sprawdzić, czy nie jest uszkodzona, a kurier… odmawia. Czyni to jednak bezprawnie, gdyż jako konsumenci mamy prawo do sprawdzenia towaru przed zapłatą i zanim podpiszemy potwierdzenie odbioru.
- Zdarza się również i tak, że kurier utrudnia nam wniesienie reklamacji uszkodzonego lub wybrakowanego towaru, a należy to przecież do jego obowiązków określonych w regulaminie firmy kurierskiej. Żąda nierzadko dokumentów, które są całkowicie zbędne i nie zostały określone w regulaminie. A pamiętać trzeba o tym, że kurier jako główny pośrednik pomiędzy firmą nadającą produkt a odbierającym go klientem może być odpowiedzialny za uszkodzenie towaru.
- Wreszcie, jak to już niezmiennie bywa w polskiej rzeczywistości w przypadku ludzi pracujących w sektorze usług, zarzuca się kurierom nieuprzejmość. Firma zatrudniająca osoby na stanowisko kurierów powinna mieć niezmiennie na uwadze to, że najczęściej są oni jedynymi przedstawicielami firmy, z którymi klienci mają bezpośredni kontakt. Jakość relacji pomiędzy kurierem a klientem będzie się tak naprawdę przekładała na stosunek klienta do całej firmy. Jak powszechnie wiadomo praca z klientem nie należy do najłatwiejszych, jednak jeśli ktoś nie potrafi wykrzesać z siebie minimalnej, choćby udawanej uprzejmości, to powinien chyba pomyśleć o zmianie pracy.
Najnowsze komentarze